BBQ Trailer



Som mange av dere vet så kjøpte jeg meg 2 nye BBQs fra Meadow Creek nå i vinter. Nå har tiden kommet for å modifisere en gammel campingvogn, for å få plass til alle mine "nødvendigheter" for eventgrilling.

Siden jeg fortsatt ikke har plass eller kunnskaper til å sveise, så spurte jeg nabo Ola Halstensen, om han kunne bidra med litt assistanse, det var han som hjalp meg med Lokomotiv grillen.
Ola er ikke vond å be, så vi tok denne monteringen på onsdagen i påska.

Jeg fikk ei vogn i 2012, som jeg strippet for boenhet og satte på lageret - som er ute og under 50 cm med snø. Jeg måtte spa frem den og ha hjelp av de lokale innfødte for å få den hengeren ut av vinternorge.

Denne ramma kortet vi ned med 60 cm for å få den litt mer balansert.


Planen var å ha helgrisgrillen PR60, som veier 175 kg,  på tvers helt bakerst.

Jeg og Ola hadde litt filosofisk tankearbeid over litt kaffe og Berlinerboller.

Det var det som skulle til før vi satte igang med vinkelkutter og måleband.

De avkuttede rammebjelkene, ble montert på tvers, rett over akselen for understøtte for kyllinggrillen BBQ42, som veier 125kg.

Vi hentet begge grillene hos meg på henger og begynte å demontere bein og hjul, begynte med BBQ42 som blei løftbar uten innmat og bein.

Vi løftet den rett på hengeren og monterte den på de nye bjelkene med bolter.

Så kom jobben med storebror PR60, som IKKE ble løftbar nok, siden det er påske så satte vi hengerene mot hverandre og skjøv den innpå, før vi trillet inn og monterte den til ramma.

Nyinnkjøpt skiltplate med lys fra Biltema ble montert sammen med skiltet, slik at jeg har lys og skilter på en tur til Thore Erik Rype på Rype Mekaniske for å ta mål og skjære til metallrister til gulv og stål til rammer og skjermer.


En foreløbig STOR takk til Ola som stiller opp på mine mer eller mindre fantasi prosjekter - det blir vel en dram i påsken Ola!

Kommer tilbake med nye bilder og fortellinger i BBQ Trailer Step2.

God påske alle sammen - sesongen har startet!

Henry

PS. Trykk på bildene for å få dem i full størrelse.