Henry's Burgerdressing



Etter flere oppfordringer, legger jeg ut min Hamburgerdressing.
Denne dressingen har jeg flere variasjoner på, det gjør at jeg kan lage god dressing etter hva jeg har i skapet. Jeg vil gi dere alternativene i dressingen i denne oppskriften.

Ingredienser.

1 dl Heinz Ketchup
1 dl Remulade - Bytte alternativ: 1dl Majones eller 1 dl Bearnaise saus.
1/4 dl søt sennep, jeg bruker Bergby
1 ss HP saus - Bytte alternativ: Worchester saus
1 ss Mørk sirup.
1 hvitløksfedd fin hakket - Bytte alternativ 1 ts hvitløkspulver.
1 ts Estragon
1 ss Grovmalt pepper.
1 ss løkpulver
1 ss chiliflakes
1/2 Presset Lime - Må smakes til ut fra hva slags alternativ av Remulade, Majo som blir brukt.
ca 1 ts lys Balsamico - Bytte alternativ: lys frukt/bær eddik

Putt hakket hvitløk i ei gryte og fres den i litt olje, tilsett ketchup, sennep, HP saus og sirup, rør sirupen ut.
Ta gryta av varmen og hell i alt av pulverkrydder. Rør alt sammen godt sammen, tilsett Remulade eller noen av alternativene, rør godt inn.

Smak til med Presset lime og eddik, her vil det være forskjell på mengden ut fra hva du har puttet inn i basen: Remulade, Majones eller Bearnise.

Det vil også være noen som tilsetter salt eller mer sirup etter egen smak.

Jeg varierer mine ingredienser ut fra hva kjøleskapet inneholder, det er ikke store forskjeller, men man må som forklart justere litt med syre og søt balansen.

Det var det folkens, slik lager jeg min Burger dressing.

Grip dagen, lag mat!

- Henry