Salatdressing med friske smaker.



Her er en variant av dressing til salat som jeg bruker med litt variasjoner. Den er frisk og syrlig på smak.

Ingredienser:
1 dl sukker
1/2 ts salt
1/8 ts grovmalt pepper
1/4 kopp melk
1/2 kopp majones
1/4 kopp skummet kulturmelk
1 1/2 ss lys eple eddik
2 1/2 ss sitronsaft eller press 1/2 Lime

Alle ingredienser piskes sammen til en blank fin enhet, røres inn i ønsket salat etter behov.

Mengden er nok til salatblanding for 6-8 personer.

Jeg blander inn 1 ss fersk mynte eller 1 ss søt sennep litt avhengig av hva slags salat jeg skal ha den i. Mynte er godt til grønnsaksalat med frukt og bær i, sennep bruker jeg til kyllingsalat. Jeg bruker denne dressingen til Cole slaw også.

Kjempegod og kombinere med denne friske sommersalaten.

Denne kan du lage og lagre i kjøleskapet, den vil være så holdbar som kulturmelka sin utløpsdato.

Friskt og smakfullt alternativ til grillmaten.

-Henry